5 paź 2014

Foodbook czyli Food DiaryTygodnia IV

Witam cieplutko,




za nami kolejny tydzień! Dla mnie to trudny tydzień, bo po pierwsze przed wypłatą i niestety z braku funduszy głównie z narzeczonym gotowaliśmy to, co dostaliśmy od naszych mam, a po drugie codziennie miałam dużo zajęć po pracy i nie miałam czasu zaszaleć w kuchni.





Śniadanie


Ostatnio na każde śniadanko mam kanapki z warzywami, białym serem albo domowym pieczonym mięsem.

Obiad

Obiad tradycyjny ale własnej roboty. 
Zupa ogórkowa



Zabielona jogurtem. Na cały garnek użyłam 3 małe ziemniaki i 2 duże marchewki. Wywar robiony na 2 skrzydełka kurczaka.

Gołąbki bez zawijania z kaszą pęczak


Zrobiłam na podstawie przepisu vlogerki Anny Em pyszne kotleciki a`la gołąbki bez zawijania.

Przepis to:
- 350 g piersi z kurczaka
- 400 g kapusty
- 1 jajko
- przyprawy: sól, pieprz

Kapustę trzemy na tartce na grubych oczkach, pierś mielimy blenderem. Dodajemy jajko, przyprawy, mieszamy i formujemy kotlety. Pieczemy na papierze do pieczenia przez ok 25-30 minut (180 stopni).


Zupa krem z dyni





A tu zupa, której ja nie robiłam. Jadłam ją w mojej ulubionej restauracji Aką w Lublinie, która to restauracja przeszła ponad rok temu Kuchenną Rewolucje.

Przekąska

A tutaj chleb z przepisu mojej przyszłej teściowej jako przekąska albo do śniadania ;)


składniki:

1 kg i 1 szkl mąki pszennej
100 g drożdży
0,5 l wody ciepłej
0,5 wody gazowanej
3 łyżeczki cukru
3 łyżeczki soli
* można dodać ziaren

Wszystko razem wyrobić, poczekać aż wyrośnie. Przełożyć do foremek i też zostawić do wyrośnięcia i piec przez 1 godz.

MOJA WERSJA: zrobić zaczyna z drożdży, wody ciepłej i cukru. Zostawić na 10 minut. Wymieszać z resztą składników i dodać ziarna słonecznika, siemienia i pestek z dyni, zagnieść i zostawić na 1 godz. Potem do foremek i piec 1 godz.
Pyszności!!!

Jabłka pieczone



Kolacja

Na kolacje polecam pyszną kaszę jaglaną z jabłkiem ;)


Sałatka z pomidorami, gruszką i sałatą


Na wierzchu jest słonecznik i cynamon. Połączenie nietypowe ale bardzooo dobre!

"Moje grzeszki"

Tym razem moim małym grzeszkiem jest własnej roboty wypiek. Miała być szarlotka z z budyniem, a wyszło ciasto ciasto kruche, gdzie spód jest ciemny z kakaem a góra jasna. Zrobiłam ciasto, budyń i wtedy zauważyłam, że mam tylko 1 jabłko!

Ciasto kruche z budyniem i jabłkiem


Ciasto:
3 szklanki mąki krupczatki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżeczki cukru pudru
1 margaryna
do połowy ciasta 2 łyżki kakao
Masa:
2 budynie
3 szklanki mleka
2 łyżeczki cukru
1 jabłko

Ciasto jest bardzo proste, smaczne i ma niewiele cukru! 

Napoje

Uwielbiam herbatę zieloną - zarówno na zimno jak i ciepło ;))



A tu słodka pokusa... kawusia latte z karmelem!






Pozdrawiam,

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...