28.08.2015

Bieganie - pierwszy miesiąc i Running Wishlist :)

Witam cieplutko,



dzis mamy 4 tydzień od kiedy zaczęłam biegać. Pierwszym dniem był piątek 31 lipca. I już w ten pierwszy dzień stwierdziłam, że chce biegać dalej, coraz szybciej i na coraz dalej. Można powiedzieć, że to moja nowa miłość od pierwszego wejrzenia ;)



Początki są trudne...

2 lata temu kiedy dopiero zaczynałam ćwiczyć z Chodakowską próbowałam biegać. Ale wtedy nie miałam absolutnie żadnej formy i po minucie zabrakło mi tchu i wróciłam do domu. Od 2 lat ćwiczyłam - czasem regularnie a czasem miałam przerwy i dzięki temu nauczyłam się oddychać! To chyba największa trudność, gdy zaczynamy biegać. Dobrym rozwiazaniem sa maszro-biegi, czyli na początku 1 minuta biegu i 2 marszu. Z czasem proporcja się zmienia i coraz mniej maszerujemy, a więcej biegamy.

Jak to się zaczło? Po prostu pewnego dnia nastawiłam budzik na 6 rano i poszłam biegać. Bardzo przyczyniła się do tego nowy sposób żywienia - dieta roslinna.
Pierwsze dwa tygodnie to były marszo-biegi, czyli kawałek biegłam a kawałek szłam. Odcinek 1 km przebiegałam na 3 razy przerywane marszem. Po 2 tygodniach zaczęłam coraz bardziej wydłużać odcinki biegu i skracać odcinki marszu.


 
Endomondo - mój rekord na dystans ponad 5 km - po 3 tyg biegania

Pierwsze postępy

Pierwszy sukces to przebiegniecie bez przerwy pierwszego kilometra. Mam ustaloną trasę 3,5 km i kolejnym sukcesem było przebiegnięcie całej tej trasy bez przerwy na marsz. Obecnie staram się, aby za każdym razem przebiegnąć minimum 3,5 km i coraz bardziej wydłużyć odcinek biegu. Najdłuższy odcinek jaki póki co przebiegłam to 5 km w sobotę kiedy miałam więcej czasu, ale wtedy miałam przerwe na marsz.

Biegam codziennie o 6 rano przez ok 30 minut . Niestety nie mam za dużo czas na to z rana i muszę z czasem starać się jak najwięcej pokonywać kilometrów w tym odcinku czasu.



W czym i z czym biegam

Ubranie kupiłam sobie w ciuchlnadzie - koszulki Adidasa do biegania, zwykłe legginsy (długości do łydek) i w butach do wody. Oczywiście chce kupić sobie normalne buty do biegania ale dopóki nie byłam pewna czy dam radę dalej biegać codziennie nie chciałam ponosić dużych kosztów. Obecne buty sa wygodne i sprawdzają się, ale w deszczową pogodę nie sprawdzą się. Kupiłam sobie też bluzę do biegania w GoSporcie na przecenie.

Biegam z muzyką w uszach. Używam zwykłych słuchawek podłączonych do mojego telefonu, który trzymam biegnąc. Telefon nie służy tylko do słuchania muzyki ale też mam zainstalowaną aplikacje endomondo, która mierzy mi prędkość, dystans i spalone kalorie.




Wishlista:
- buty do biegania
- kurtka przeciwdeszczowa
- ciepłe legginsy na zimę
- naramiennik z kieszonką na telefon


Może możecie mi polecieć gdzie kupić takie rzeczy i nie zapłacić majątku?

Czy wy też biegacie?

Pozdrawiam,




26.08.2015

(VEGE) FOODBOOK CZYLI FOODDIARY XIII

Witam cieplutko,


Mój kolejny foodbook w wersji wegańskiej plus bonus deser, który zrobiłam dla męża i nie jest wegański.

Mój food book w sumie to dośc skromny. Nie miałam za dużo czasu aby robić zdjecia więc są to tylko najciekawsze potrawy z ostatnich dni. 
Nie są to moje najczęściej jedzone potrawy (oprócz wosianki).


Śniadanie


Moje śniadania są dość nudne ale szczerze mówiąc to mój ulubiony posiłek. Jest to owsianka z mlekiem roślinnym. Na zdjęciu mleko czekoladowe z jagodami. W tym tygodniu robiłam też domowej roboty mleko migdałowe i robiłam sobie owsiankę z zblendowanymi migdałami i mlekiem migdałowym. Pyychaaa :))

2 śniadanie/Koktajle



Moje drugie śniadanie to najczęściej zielony koktajl z jarmużu i bananów. Do koktajlu mam różne owoce.

Obiad



Naleśniki migdałowe z jagodami i zblendownaymi migdałami.

Wegańskie naleśniki migdałowe
 1 szkl mleka migdałowego
3/4 szkl mleko sojowe
1/2 szkl płatków owsianych zmielonych
1 szkl mąka pszenna
1 łyżeczka sody oczyszczonej
szczypta soli
1 łyżka oleju (zeby lepiej się smazyło)

Mozna zamiast dwóch rodzaji dodać 1 i 3/4 szklanki innego mleka roslinnego. Po połączeniu składników TRZEBA dać ciastu odpocząć 15 minut. Smażyć na abrdzo rozgrzanej patelni ;) 



Papryka faszerowana ryżem i warzywami.


Żytnio-pszenne pierogi faszerowane soczewicą, cukinią, cebulką, czosnkiem i odrobiną bułki tartej.
Obiady pokazuje mączne, choć najcześciej jem ryż albo kasze z warzywami. Jakoś te obiady wydawały mi się ciekawsze niż takie zwykłe.

Przekąski

Lody bananowe jednoskładnikowe.




Grillowany banan z masłem orzechowym. Dobry jako przekąska ;) 

Kolacje


Skromnie kanapki z pasztetem z cukinii i sałatka z ogórków.

Frytki pieczone i grillowana cukinia z pomidorami - kolacja na bogato!


Sałatka z kotletami sojowymi, szpinakiem i pomidorem ;)) Kotlety sojowe w panierce z musztardy i mąki kukurydzianej.

Jedzenie na mieście - Pizza Wegańska


To pizza Roztoczańska z borowikami. Te białe plamki to czosnek! Na wierzchu są świeże pomidory.


Pizza wegetariańska, którą zamówiłam bez sera.


Mały bonus - Niewegański Deser



Deser zrobiłam dla mojego męża. Są tu lody wegańskie, bita śmietana i biszkopty. Mówił, ze przepyszne ;)


Pozdrawiam,



25.08.2015

Nowy wygląd bloga ;)

Witam cieplutko,



Pewnie osoby które mnie częściej odwiedzają zauważyły zmiany na blogu.

Jak Wam się podoba nowy wygląd? 
Czy macie jakieś pomysły czy sugestie?



Zmiany na blogu zawdzięczam Klaudi Designe - strona FACEBOOK
W tym momencie uzgadniamy z Klaudią kolejne zmiany więc w najbliższym czasie mogą się pojawić inne usprawnienia. Zastanawiam się nad nagłówkiem: czy ma pozostać prosty (tylko napis) czy z jakimś obrazkiem/zdjęciem.

Póki co jestem ciekawa Waszej opinii ;)

Pozdrawiam,



21.08.2015

Zielone Koktajle - źródło zdrowia i urody ;)

Witam cieplutko,



Dziś taki szybki wpis o zielonych koktajlach. Sama nieraz się spotkałam ze stwierdzenie, że są zdrowe i smaczne. Ale nigdy tak na serio nie pomyślałam, że rzeczywiście warto zacząć je pić. Przyznaje się, że ten fakt udawało mi się ignorować przez wiele świadomych lat życia, aż w końcu do mnie to dotarło, kiedy ich po prostu spróbowałam :)


19.08.2015

Moje ulubione kanały na YouTube

Witam cieplutko,

pierwszy raz przychodzę z tego typu postem, dotyczącym kanałów na YouTube. Ogólnie YT używam w trzech celach:

1. jako źródło audiobooków, które często słucham;

2. jako źródło inspiracji do ćwiczeń, zarówno muzyka do ćwiczeń, jak i same ćwiczenia (np MelB i Chodakowska);

3. w celu oglądania kanałów o tematyce urodowej, fitness lub dietetycznej.

Okazyjnie w celach edukacyjnych ale to głównie łączy się z 3 kategorią, ponieważ wybieram kanały które przekazują dużo wartościowej treści, dzięki której poszerzam wiedzę w danej dziedzinie.

16.08.2015

(Vege) Foodbook czyli FoodDiary XII

Witam cieplutko,





dziś przychodzę z foodbookiem :) Tym razem wersja inna niż poprzednie czyli wersja vege. Jestem prawie 3 tygodnie na diecie wegańskiej i dopiero uczę się tego stylu żywienia. Inne wpisy o mojej diecie TU , TU i TU

Inne foodbooki KLIK

14.08.2015

Vegan Girl - obraz Weganki

Witam cieplutko,


Od 2 tygodni jestem na diecie roślinnej i już w tym czasie spotkałam sie z dziwnymi reakcjami, stereotypami i krytyka wobec weganizmu i Wegan. Pisałam już wcześniej TU, że sam weganizm nie jest tożsamy z byciem na diecie wegańskiej. Sama uważam, że nie jestem weganką ale pomimo to dziwią mnie krążące mity i stereotypy o Weganach.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...