21 wrz 2014

Foodbook czyli Food DiaryTygodnia II

Witam cieplutko,





tak jak pisałam TUTAJ zaczynam nowy cykl na moim blogu - foodbook czyli food diary. W tym tygodniu chciałam pokazać tylko najciekawsze rzeczy które jadłam, gotowała czy piekłam ;)


Zacznijmy od:
 Śniadania




Tutaj mamy kanapeczki z domowym pasztetem w wersji light, czyli z samego mięsa gotowanego z kurczaka i warzyw oraz sałata, pomidor i rzodkiew. Do zestawu kawusia :)

II Śniadanie/Przekąska



Drugie śniadanie głównie jem w pracy, jest to zazwyczaj po godz 11 - najczęściej jest to owoc (gównie gruszka) albo ser biały z warzywami ;) Podobne rzeczy jem na przekąskę ok godz. 16-17.




Takie zestawik z serem białym często jem również na kolację.


Obiad

Obiad jem ok 13-14 godz. w pracy. Ostatnio zrobiłam na kilka dni gołąbki z kaszą pęczak i kurczakiem.






GOŁĄBKI Z KASZĄ PĘCZAK PIERSIĄ Z KURCZAKA
podwójna pierś z kurczaka
1 szkl. kaszy pęczak
1 cebula
1 kapusta
sól, pieprz

Gotujemy kaszę, mielimy surową pierś z kurczaka. Cebulę kroimy w kostkę i dusimy albo na maśle (albo na odrobinie wody do miękkości). Z kapusty wykrajamy głąb i gotujemy w słonej wodzie aż zacznie robić się miękki. Zawijamy farsz w liście i pieczemy ok 40 minut w 180 stopniach.




Inny propozycja obiadowa to kotlety mielone bez smażenia.



KOTLETY MIELONE BEZ SMAŻENIA

0,5 kg mięsa mielonego 
1 cebula
1 jajko
* pieczarki albo marchew
1 ziemniak surowy
przyprawy: czosnek, pieprz, sól

Mielimy mięso z cebulą oraz z surowym ziemniakiem i podsmażonymi pieczarkami (albo gotowaną marchewką), dodajemy jajko i przyprawy.
Nastawiamy piekarnik na 180 stopni, formujemy kotlety na papierze do pieczenia i pieczemy ok 30-40 min. 
W trakcie pieczenia można kotlety przewrócić na drugą stronę.

Pyszności!






Kolacja

Na kolację staram się nie jeść pieczywa ale mam czasem problem z zaplanowaniem czegoś innego.



Na zdjęciu pieczone pomidory z mozzarellą. Pomysł zaczerpnięty z diety mojej koleżanki, którą układał jej dietetyk.

"Moje grzeszki"

Niestety w tym tygodniu zdarzyło mi się kilka razy "zgrzeszyć", ale z drugiej strony czym byłoby życie bez takich grzeszków? ;)



Jest to tarta czekoladowa z przepisu Just My Delicious TUTAJ.



A tutaj domowej roboty ciasta a`la Pieguski z tego przepisu KLIK. Ale cukru dałam zamiast 3/4 szklanki - tylko ok 2 łyżki.


6 komentarzy:

  1. Jakie inspiracje!!! :O Kotlety wyglądają przepysznie! A słodkości... mniam! :D Ja uwielbiam ciastka owsiane własnej roboty :) Trzeba się ratować na wszelkie sposoby :P
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) słodkościom ostatnio oprzeć sie nie mogę

      Usuń
  2. Same pyszności :)
    Ja często na obiado-kolację robię sałatkę z kuskus, kurczakiem, pomidorem i co tam jeszcze warzywnego znajdę :))

    OdpowiedzUsuń
  3. gdzie pracujesz?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...