23 mar 2015

Kupowanie i wybieranie obrączek

Witam cieplutko,

http://www.ak-bizuteria.pl/tytanowe-obraczki-slubne-titanium-3d-by-swepol-wzor-t36-5-9c,id1576.html

ostatnio z narzeczonym ruszyliśmy w poszukiwaniu naszych obrączek. Jak już wcześniej pisałam zdecydowaliśmy się, że będą to obrączki tytanowe lub ewentualnie mojego narzeczonego obrączka będzie tytanowa a moja złota. W związku z tym, że na początku założyliśmy, że szukamy jubilera z ofertą obrączek tytanowych - na internecie wyszukaliśmy jakie sklepy oferują taki produkt. Niestety w samym lublinie znaleźliśmy tylko 3 adresy: jedna sieciówka i dwa mniejsze sklepy jubilerskie.

Pani z "sieciówki"

Pierwsza przygoda związana z obrączkami - wynikła z samego podejścia sprzedawców do obrączek z tytanu. W dwóch sklepach sprzedawcy wprost zniechęcali nas do zakupu takich obrączek, bo rozmiaru nie da się zmienić, bo mały mają wybór, a trzeba je zamawiać i dopiero po 5 tygodniach się je odbiera itp.

                niewiarygodne.pl

Najciekawsze jednak była Pani z pewnej sieciówki, której nazwy nie wymienię ;) Owa Pani posadziła nas przy biureczku a sama stanęła nad nami i patrząc z góry próbowała się nas jak najszybciej pozbyć. Przyszliśmy z zamiarem zamówienia już obrączek o ile wybierzemy sobie wzory (mi podobają się trochę inne niż mojego P). Pani chyba uznała z góry, że i tak nic nie kupimy, bo ignorowała pytania, a na prośbę o sprawdzenie rozmiaru odpowiedziała "Ale po co? To dopiero przy zamówieniu się sprawdza".
Pewnie, gdyby któreś z nas od razu z wejścia powiedział, że chcemy zamówić obrączki - jej zachowanie byłoby inne, a tak to nie chciała pomóc coś wybrać czy doradzić.

Po tej wizycie zrezygnowałam z zamówienia w tym sklepie i zdecydowaliśmy się zamówić u większego dystrybutora obrączek tytanowych przez jego stronę internetową.

http://www.abcweselne.pl/obraczki-slubne/obraczki/nieidentyczne-obraczki-slubne.html

Obrączki tytanowe - lepiej przez internet?

Podczas naszych wizyt w sklepach jubilerskich dowiedzieliśmy się, że obrączki tytanowe nie są z reguły robione na miejscu w pracowniach jubilerskich, ale są głównie zamawiane. Tak samo jak można zamówić sobie obrączki przez internet, tak samo jubiler sprowadza obrączki do swoich sklepów (narzucając marże). Dużo taniej można kupić w sklepach internetowych niż w sklepach stacjonarnych!

Drugi ważnym aspekt to zmiana rozmiaru. W każdym sklepie jubilerskim otrzymaliśmy informacje, że nie da się zmienić rozmiaru. Natomiast są sklepy internetowe, które specjalizują się w takiej biżuterii i mają możliwości zmiany rozmiaru! Oczywiście zależy to od modelu obrączki, ale sam tytan (bez np. połączenia ze złotem) można zmniejszyć czy powiększyć. Sklepy stacjonarne w takim przypadku musiałyby odsyłać obrączki do producenta, co zajęło by więcej czasu i w taki przypadku nie jest to opłacalne i stąd te stwierdzenia, że się nie da.

http://www.ak-bizuteria.pl/tytanowe-obraczki-slubne-titanium-3d-by-swepol-wzor-t25-7,id323.html

Małe sklepy czy sieciówki?

Przyznam, że wolałabym kupić obrączki w sklepie stacjonarnym, gdzie można je zobaczyć na żywo i przymierzyć. Ale w przypadku obrączek z tytanu wszędzie są praktycznie te same wzory, można śmiało zobaczyć u jubielera a zamówić przez stronę internetową, bo zarówno sklep internetowy czy stacjonarny zamawia u tego samego producenta (w Polsce głównie to Swepol).
Jeśli jednak miałabym wybierać wśród złotych obrączek, nie wybrałabym sklepu internetowego, tylko jubilera, najlepiej z pracownią na miejscu, gdzie zawsze mogę zanieść obrączkę do poprawy czy czyszczenia. W takim mniejszym sklepie jubilerskim często przyjmują własne złoto do skupu i można dzięki temu dużo taniej kupić obrączki.

http://www.abcweselne.pl/obraczki-slubne/obraczki/nieidentyczne-obraczki-slubne.html

A Wy gdzie wolicie kupować? Sieciówki czy mniejsze sklepy?
Może ktoś miał taką przygodę z niemiła obsługą?


Pozdrawiam,


18 komentarzy:

  1. Też z narzeczonym ostatnio oglądaliśmy obrączki i chcieliśmy połączenie żółtego złota i białego. U pewnego jubilera zapytałam się czy białe złoto się nie ściera po czasie i czy trzeba ponownie rodować. Zapewniała, że u nich obrączki z białego złota nigdy się nie ścierają i wszytko jest ok. Tyle, że przyszła właścicielka salonu i na to samo pytanie powiedziała, że się ściera i trzeba co 2 lata rodować. :/ Dlatego zdecydowaliśmy się tylko na żółte złoto ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oto profesjonalna obsługa, odpowiedź zależy od osoby, która akurat stanie przy ladzie :) Mój narzeczony niestety nie lubi złota, mi się najbardziej podoba własnie żółte złoto.

      Usuń
  2. ja zamaiwałam obrączki przez internet i jestem zadowolona:)

    OdpowiedzUsuń
  3. My nasze obrączki zamawialiśmy w salonie YES. Mamy je tytanowe, ponieważ ja mam alergię na złoto. Jestem bardzo zadowolona z jakości tytanu a obsługa była bardzo miła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yes ma fajny wybór tytanowych obraczek :) a macie matowe czy błyszczące?

      Usuń
    2. Matowe, dokładnie o te: http://www.yes.pl/49404-tytanowe-obraczki-ZO-T-000-OBR-605-620D

      Usuń
    3. Bardzo ładne :) mój narzeczony woli tkaie bardziej proste, tez matowe, szerokość 6 lub 7 mm. ja to skrajnie inne, mi się pdoobają błyszczace i najlepiej złote. Wiec chyba w koncu ja będę miała inna, a on inną.

      Usuń
    4. Jeśli macie zróżnicowane zdanie na ten temat to moim zdaniem to jak najbardziej dobry pomysł :)

      Usuń
  4. Na necie widziałam ciekawe i tanie obrączki i akurat sklep znajduje się w Lublinie a wystawia aukcje na allegro :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz na mysli AK-biżuteria? Oni mają niestety siedzibe w Lubinie, nie w Lublinie. Chyba że o innym sklepie piszesz ;)

      Usuń
  5. Faktycznie w niektórych sieciówkach panie zachowują się wręcz skandalicznie. My z Lubym mieliśmy podobną sytuację. Dlatego zdecydowaliśmy się na wsparcie naszego lokalnego biznesu i zrobiliśmy obrączki u złotnika :)
    Ostatnio w Yes szukałam biżuterii na ślub. Obsługa w istocie przemiła :) Chociaż może to dlatego, że byłam już nastawiona na zakup :D kto ich tam wie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to pewnie zależy od indywidualnego sprzedawcy, raz trafisz dobrze a raz niekoniecznie ;))

      Usuń
    2. Mieliśmy identyczną sytuację. Co więcej potem w tej najsłynniejszej sieciowce kupowałam mamie zegarek i spotkałam się z identycznym podejściem,chociaż miejsce i sklep były zupełnie gdzie indziej. A z reklamacjami to już w ogóle podchodzą jakbym była złodziejem i wyłudzała od nich naprawy. Więc chyba wszędzie w A. są tacy lludzie. Jagoda

      Usuń
  6. Współczuję sytuacji z Panią z sieciówki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie miałam jakiś problemów. Weszliśmy do sklepu, pooglądaliśmy, pomierzyliśmy i za kilka dni obrączki były gotowe, z grawerem, wszystko super :)) Obsługa ok (w tym samym sklepie kupiony był też pierścionek zaręczynowy). Wam też życzę powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta sieciówka to pewnie APART, co? :D Mnie powiedzieli właśnie, że jak chcę sobie przymierzyć obrączkę to muszę najpierw ją zamówić i zapłacić (!!!) mam rozmiar palca 6 i nigdzie oczywiście takich obrączek nie ma... ani atrap ani niczego. Dla mnie to po prostu śmieszne, wręcz podchodzi mi już pod jakąś dyskryminację.

    Ale powiem szczerze, że nie zdecydowałabym się na obrączki tytanowe... naczytałam się nieprzyjemnych komentarzy - nawet samo to, że nie można ich rozciąć w razie wypadku czy coś i trzeba amputować palce skutecznie mnie zniechęciło. Będziemy kupować z białego złota. A jakbym miała ciąć koszty to wolałabym kupić srebro niż tytan. Wasza decyzja podjęta już na 100% co do tych tytanowych?

    Ana

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...