20 mar 2018

Pielęgnacja włosów po ciąży

Witam cieplutko,



O ile w ciąży zazwyczaj kobiety mają piękne, gęste włosy, które prawie w ogóle się nie przetłuszczają, to parę miesięcy (ok 3-6) po porodzie zaczyna się z nimi dramat... Prawie każda kobieta po urodzeniu dziecka zmaga się z nieprzespanymi nocami, stresem i okropnym wypadaniem włosów. Włosy lecą garściami i czasem pozostają łyse placki! Co można na to poradzić? Jak ja pielęgnuje swoje włosy po porodzie?




W ciąży i po porodzie

Moje włosy w ciąży i zaraz po porodzie były chyba najpiękniejsze w moim życiu :) Długie, gęste i prawie wcale się nie przetłuszczały! Mogłabym spokojnie myć włosy raz w tygodniu a i tak wyglądałyby super :D
Niestety bajka nie trwała wiecznie i ok 3 miesięcy po urodzeniu Remusia zaczęły mi włosy wypadać. Co prawda "łysych placków" nie mam, ale moje włosy są wszędzie! Nawet nie chce myśleć ile ich zjadł mój Maluszek :/

Niestety wypadanie włosów jest normalną reakcją reakcją organizmu po porodzie, kiedy stabilizują się hormony. Jedyne co można zrobić to wzmocnić swój organizm i wspomagać rośniecie nowych włosów w miejsce tych, co wypadły.




Suplementacja i dieta

Skoro na samo wypadanie dużo nie poradzimy (o ile przyczyna leży w hormonach), to warto wspomagać porost. Wspomaganie porostu w dużej mierzy opieram na suplementacji. do niedawna brałam różne witaminy, najpierw dla mam karmiących, a potem coś typu tabletki Kerabione. Teraz postawiłam na naturalne źródła witamin:

zielone koktajle - szpinak, jarmuż a do tego banan, cytryna, czasem inne owoce np jabłka;

herbata z pokrzywy - dla mnie działa rewelacyjnie;

warzywa i owoce- niestety nie ma sezonu na świeżę więc korzystam z mrożonek, lepsze są według mnie niż te pryskane z marketu.

Włosy odżywiam też na zewnątrz - używam do każdego mycia włosów masek KLIK



Peeling skóry głowy

Mój cel to stymulacja porostu, jak już wspomniałam ;) Moim odkryciem jest peeling skóry głowy, po pierwsze oczyszczanie, a po drugie masaż. Taki peeling robię raz na tydzień czy dwa tygodnie. Samo masowanie peelingiem jest dla mnie bardzo relaksujące! Mam też po tym mega włosy odbite od nasady, takie bardziej puszyste :)


Link do szamponu KLIK


***

Mój Instagram KLIK
Moje FOODBOOKi - KLIK
Mój kanał na YouTube - KLIK
wpisy ŚLUBNE - KLIK

Pozdawiam,

13 komentarzy:

  1. Niestety, czasem nic nie da się poradzić. Organizm jest zazwyczaj po prostu wycieńczony. Jedynie można zwalczać następstwa takich sytuacji poprzez właśnie odpowiednią dietę czy preparaty zapobiegające wypadaniu. Ja zamawiam je do domu poprzez inpost. Cennik jest na tyle korzystny, że nie muszę się martwić o koszty, szczególnie że nie zawsze można wyskoczyć na długi shopping :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi rowniez zaczely wypadac 3 miesiace po porodzie i trwalo to 4 miesiace. Teraz na szczescie juz przestaly i pojawilo sie mnostwo nowych wloskow. Zewnetrznie postawilam na wcierki jantar, dermedic capilarte i serum lopianowe firmy elfa pharm. Wewnetrznie natomiast caly czas stosuje witaminy dla kobiet w ciazy i karmiacych (nadal karmie) oraz cudowny suplement: Chlorella, pije rowniez sok z pokrzywy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Eowino, a nie myślałaś o założeniu drugiego bloga, np. kulinarnego, poświęconego w całości rozszerzaniu diety i przepisom na dania dla maluchów? Oczywiście nic na siłę, jedynie pytam z ciekawości - potraktuj to po prostu jako komplement. Wydaje mi się, że poprzedni post wzbudził niezłe zainteresowanie - to raz, a dwa to myślę, że masz wiedzę, dobre podejście i pomysły. Też jestem mamą, wiem, że z wolnym czasem bywa krucho nawet na urlopie, więc nawet jeśli się nie zdecydujesz, to mam nadzieję, że od czasu do czasu podzielisz się Waszymi postępami na tym blogu. Tekst o początkach BLW był super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :)) bardzo mi miło to czytać! Myślę, że jest tyle fajnych blogów o blw, że mój nie wniósłby nic nowego. Ale chętnie podzielę się naszymi postępami. Zapraszam na mój instagram, codziennie w instastory wstawiam krótkie filmiki co i jak Remek je ;)

      Usuń
  4. Ja nie zauważyłam wypadania po ciąży, ale miałam wrażenie, że włosy nie rosną 😑 naprawdę... jakiś czas piłam drożdże i widziałam, że wzrost jakiś tam jest, bo bejbiki szalały, jednak na długości odczułam to dopiero od początku tego roku...
    Ty wyglądasz kwitnąco!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba tyćkę przesadziłaś z edycją zdjęć, bo wyglądasz jak plastikowy manekin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdjęcia robione z automatycznym filtrem, nie edytowałam zdjęć

      Usuń
  6. Hej, ktoś używa na fb twoich zdjęć https://www.facebook.com/profile.php?id=100012897193010
    Dostałam od tej osoby zaproszenie i zauważyłam

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej, ktoś używa na fb twoich zdjęć https://www.facebook.com/profile.php?id=100012897193010
    Dostałam od tej osoby zaproszenie i zauważyłam

    OdpowiedzUsuń
  8. Przydatne wskazówki i porady. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Po ciąży faktycznie włosy dostają w kość, szczególnie po zakończeniu karmienia. Miałam tak samo i do tej pory walczę z wypadającymi garściami włosami :(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...