12 mar 2018

Mama wraca do formy

Witam cieplutko,



Ten wpis miał pojawić się już dawno temu! W grudniu zaczęłam starać się o powrót do formy sprzed ciąży. Niestety przez kilka okoliczności przestałam chodzić na siłownie i znów zaczęłam jeść kiepsko. Rezultaty więc miesięcznego starania się zaprzepaściłam w styczniu. Teraz pod koniec marca chce znów wrócić do swojego wyzwania!



Jak było przed i po ciąży

Jeśli chodzi o samą moją wagę to sytuacja wygląda tak samo jak sprzed ciąży, ważę ok 59 (max 60) kg. Ale forma ciała, moja kondycja i wygląd zmienił się bardzo! Zaszłam w ciąże w grudniu 2016 roku.

Od sierpnia 2015 do września 2016 roku biegałam, później przerzuciłam się na siłownie. Może nie były to długości maratonu ale ok 5-10 km kilka razy w tygodniu. W grudniu 2016 zaszłam w ciąże, która okazała się zagrożona i już głównie leżałam przez 9 miesięcy. Od kiedy mały jest na świecie nie ćwiczyłam regularnie, tylko spacery po ok półtorej – dwie godziny oraz noszenie żywego ciężarka (obecnie prawie 8 kg).



Zdrowa dieta

Przed ciążą odżywiałam się wegańsko, w ciąży wrócił nabiał, ryby i jajka. Mięsa nie jem dalej i nie zamierzam. Obecnie jem sporo warzyw ale niestety przy tym sporo białego pieczywa L Nie mam czasu gotować i często jem cos na szybko ,p. pierogi kupione w garmażerce. Nie jem chipsów, fastfoodów czy czekolady codziennie. Ale zdarza mi się zjeść drożdżówkę, ciasto czy wafelki.

Moją motywacja jest miedzy innymi mój syn i jego zdrowa dieta, którą obecnie rozszerzamy na coś poza mlekiem. Postanowiłam, że będę jadła razem z nim. Na śniadanie robię dla nas owsiankę, jaglankę z owocem (np. pieczone jabłko), jajecznice (smażona na wodzie lub odrobina masła) i póki co tyle bo dopiero zaczynamy ze śniadaniami.
Na obiad robię warzywa z pary. Z czasem dojdzie ryba pieczona, makaron kukurydziany, kulki z ryżu i jakieś placuszki czy naleśniki.

Poza tym chce pic więcej wody, pomiędzy posiłkami jeść jabłka, czy inne owoce w sezonie. Co do kolacji to niestety nie mam jeszcze koncepcji ;) Chce też znów wrócić do picia zielonych koktajli.

Nie chce układać jakiegoś sztywnego planu, bo wiem, ze nie będę się go trzymać chce po prostu ograniczyć to co jest złe i rozwinąć to co dobre.



Ćwiczenia/aktywność fizyczna


Zdecydowanie podstawą mojej aktywności są spacery z synem. To już stały element mojego dnia i o ile nie ma temperatury poniżej -5 lub nie leje - to chodzimy codziennie. Pod koniec marca chciałabym znów zapisać się na siłownie, zacząć też ćwiczyć w domu.

***

Mój Instagram KLIK
Moje FOODBOOKi - KLIK
Mój kanał na YouTube - KLIK
wpisy ŚLUBNE - KLIK

Pozdawiam,


7 komentarzy:

  1. Dobrze wygladasz po ciazy :-) a moge wiedziec ile masz wzrostu? Z tego co widze to tez masz delikatnie wzdety brzuch. Ja jestem 1,5 roku po porodzie i jak cos zjem to mi tez wywala. Cwicze, ale g...to daje. Ciekawa jestem czy sa na to sposoby. Powrot do dawnej figury jest bardzo trudny, widze ze osoby ktore malo przytyly tez nie maja lekko. Ech, zycie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 166cm :) w ciąży przytyłam ok 13 kg

      Usuń
    2. Problem z brzuchem może wynikać z rozejścia mięśni brzucha i warto się zaznajomić z tym tematem by nie zrobić sobie przypadkiem krzywdy.

      Usuń
    3. Nie mam problemu z rozejsciem miesni. Rozmawialam z wieloma mamami i tez czesc z nich ma problem z wydetym brzuchem jak w czasie okresu. To sie pojawia po wiekszych ucztach. Teraz juz mniej, ale nadal :-)

      Usuń
  2. Dobrze wygladasz po ciazy :-) a moge wiedziec ile masz wzrostu? Z tego co widze to tez masz delikatnie wzdety brzuch. Ja jestem 1,5 roku po porodzie i jak cos zjem to mi tez wywala. Cwicze, ale g...to daje. Ciekawa jestem czy sa na to sposoby. Powrot do dawnej figury jest bardzo trudny, widze ze osoby ktore malo przytyly tez nie maja lekko. Ech, zycie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy wpis :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Super wpis! Bardzo mi się podoba, że dajesz przykład setkom kobiet, że jak się chce, to można. Oby tak dalej, trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...