10 paź 2017

Jak zmieniło się moje ciało po ciąży

Witam cieplutko,




Dziś mój synek kończy 7 tygodni. Ale ten czas leci! Wydaje mi się jakby wczoraj urodziła a tu już niedługo będzie dwa miesiące!


Waga sprzed i po ciąży

Jednym z najczęściej zadawanych pytań w ciąży, poza "Chłopiec czy dziewczynka?", jest pytanie "Ile przytyłaś?". Osobiście uważam, że nie jest to jakiś wstydliwy temat i mogę szczerze odpowiedzieć na to pytanie.
Przytyłam 13 kg w ciągu 9 miesięcy. Od razu po powrocie ze szpitala schudłam 6 kg, a w ciągu pierwszego miesiąca schudłam kolejne 4 kg, czyli łącznie 10 kg. Na dzień dzisiejszy został mi tylko 1 kg do wagi sprzed ciąży, czyli schudłam 12 kg w ciągu 7 tygodni od porodu.

Co robiłam aby schudnąć po porodzie?

Najchętniej to bym napisała, że nic i samo mi zleciało. Prawda jest taka, że robiłam trochę w tym kierunku, ale nie tyle ile bym mogła.
Po pierwsze, karmiłam tylko piersią przez pierwszy miesiąc (po tym czasie zaczęłam odciągać pokarm laktatorem i dokarmiać mm).
Po drugie, nie jadłam słodyczy i typowo tuczących rzeczy (chipsy i inne przekąski).
Po trzecie, przez pierwszy miesiąc uważałam na to co jem, unikałam surowych warzyw i owoców, jadłam dużo gotowanych warzyw. Obecnie pozwalam sobie na kruche ciasteczka i powoli wprowadzam surowe rzeczy.
Po czwarte, spacery! Polecam spacery, jako sposób na powrót formy sprzed ciąży. Nie dość, że służy to dziecku, to jeszcze naszym ciałom. Spacerujemy minimum przez godzinę, maksymalnie przez dwie godziny.




Jak wygląda skóra i brzuch po porodzie?

Niestety pomimo tego, że kilogramy łatwo mi schodzą, to moje ciało zdecydowanie wygląda inaczej. Dopiero zakończył mi się okres połogu, więc to normalne, że moje ciało, brzuch wyglądają inaczej. Macica potrzebuje czasu aby w pełni się obkurczyć. A co dokładnie wygląda inaczej?
Brzuch - jak stoję prosto to wygląda ok, ale niestety jak usiądę widać trochę nadmiaru otłuszczonej skóry, nie widać też mięśni brzucha, które były wcześniej bardziej widoczne.
Pośladki i uda - przed ciążą byłam osobą aktywną, chodziłam na siłownie i biegałam, dzięki czemu miałam umięśnione nogi i uniesione pośladki. Przez 9 miesięcy ze względu na zagrożoną ciążę musiałam głównie leżeć. Efektem jest to, że straciłam dawną formę i moje ciało nie jest wysportowane.

Jak zmieniło się Wasze ciała po ciąży? Jak się z tym czujecie?



***

Mój Instagram KLIK
Moje FOODBOOKi - KLIK
Mój kanał na YouTube - KLIK
wpisy ŚLUBNE - KLIK

Pozdawiam,


9 komentarzy:

  1. Kochana i tak wygładasz super na pewno szybko wrócić do dawnej formy Jak poganiasz przy dzidziusiu😊
    A tak w ogóle to gratuluję słodkiego bobasa 😁

    OdpowiedzUsuń
  2. Biust, przede wszystkim biust. Nie wiem, jak to dobrze opisać, ale mam wrażenie jakby wyparował z niego tłuszcz. Przed ciążą był bardziej krągły, a po ciąży i zakończeniu karmienia sprawia wrażenie (wizualnie i w dotyku) jakby wewnątrz czegoś brakowało - jakby z piersi zniknęło nie tylko mleko, ale też coś jeszcze. No i bez tego "stelaża" grawitacja bardziej ciągnie je w dół. Tak naprawdę to mi to w ogóle nie przeszkadza, dobry stanik ładnie zbiera co trzeba. Po prostu na początku było to dla mnie dość zaskakujące.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe jak moje cycki będą wyglądać jak już zakończymy drogę mleczną...? ;)

      Usuń
  3. To już dwa miesiące?! :O Szok!!! Wyglądasz świetnie :) i szybko Ci te kilogramy uciekły. U mnie było podobnie. Teraz prawie 11 miesięcy po porodzie mam -2kg w stosunku do wagi sprzed ciąży, ale ciało jest jednak inne. Przede wszystkim brzuch się zmienił i jest bardziej "wypukły", piersi urosły, ale ja nadal kp więc to pewnie też przez to.
    Pozdrawiam Was serdecznie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dwa miesiące będą 22.10 ;) Dziękuję Ci bardzo za dobre słowa! Nasze ciała są świadectwem tego co przeżyłyśmy, np poród :) Warto o nie dbać ale i akceptować

      Usuń
    2. Akceptacja przede wszystkim! :) Mnie z początku było źle z blizną po cc, a teraz już do niej przywykłam. Jakby była tam od zawsze :)
      A dbać o ciało należy zawsze! A nie od święta (musze to sobie na lustrze powiesić :D)

      Usuń
  4. Ja w ciazy przytylam 16 kg, syn urodzil sie z masa 4100g. Po 4 miesiacach waga wrocila dokladnie do tej z przed ciazy. Skupilam sie wlasciwie tylko na brzuchu, bo w zasadzie tylko on mi urosl. Robilam i nadal robie codziennie trening na brzuch i musze powiedziec,ze jest on bardziej umiesniony niz wczesniej. Tylko jak siedze to skora jest bardzoej wiotka jakby, ale zupelnie mi to nieprzeszladza, bo tak jak mowilas, to jest swiadectwo tego, ze nosilam tam mojego syna i jestem z tego dumna. Codziennie chodze tez na spacery,karmie piersia siodmy juz miesiac, ograniczam slodycze no i przy moim synku niesposob sie nudzic. Pozdrawiam. Wygladasz rewelacyjnie jak na 2 miesiace po porodzie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Szybko wróciłaś do formy ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Emilko, moim zdaniem bardzo szybko zgubiłaś dodatkowe kg, a Synuś jest przeuroczy!! :) Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...