10 kwi 2012

TAG: READING IS COOL i zielony makijaż

Witam cieplutko,



dziś mamy TAG :)


READING IS COOL!!


Zostałam otagowana przez Gaffi  z bloga http://www.gaffi86.blogspot.co.uk/ za co bardzo dziękuję!


O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?
Najczęściej czytam wieczorem w łóżku. Czytanie należy do mojego rytuału zasypiania, wiec można powiedzieć, ze prawie zawsze przed snem czytam :)

Gdzie czytasz?
Najczęściej, jak pisałam wyżej, w łóżku.

W jakiej pozycji najchętniej czytasz?
Zawsze siedzącej z podparciem pod plecki.

Jaki rodzaj książek czytasz najchętniej?
Najbardziej lubię kryminały, książki akcji i takie, które pobudzają wyobraźnię.

Jaką książkę ostatnio kupiłaś/dostałaś?
Dostałam: Alex Kava „Zabójczy wirus” i Elisabeth Kostova „Łabędź i złodzieje” . Kupiłam sobie też takie „czytadło” w taniej książce – Karrelyn Sparks „Wampiry w wielkim mieście”.

Co czytałaś ostatnio?
Joanny Chmielewskiej „Byczki w pomidorkach” i  Alex Kava „Zabójczy wirus”, Anna Kłodzinska „Trzy ciosy sztyletem”, Stephenie  Meyer „Zaćmienie”, „Drugie życie Bree Tanner” i „Intruz”.

Co czytasz obecnie?
Dwie książki czytam na zmianę: K. Sparks „Wampiry w wielkim mieście” i E. Kostova „Łabędź i złodzieje”. Jak mi się znudzi jedna – sięgam po drugą
:)

Używasz zakładek czy zaginasz ośle rogi?
Zdecydowanie zakładki! Absolutnie nie uznaje niszczenia książek!

Audiobook czy książka?
W audiobooku miałam przyjemność czytać/słuchać dosłownie kilku książek, ponieważ nie mam odpowiedniego do tego sprzętu. Były to: „Omerta” M. Puzo, T. Dołęga-Mostowicz „Znachor” i ostatnia część przygód Harrego Pottera „Insygnia śmierci”. Każda z książek w tym formacie podobała mi się, ale nie mogę stwierdzić, ze wolę ta formę od papierowej (czy odwrotnie) bo po kilku razach trudno mi wyrobić sobie jednoznaczną opinię.

Jaka jest Twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
Myślę, że była by to któraś z części Jeżycjady Musierowicz, np. „Pulpecja”.

Którą z postaci literackich cenisz najbardziej?
Dużo można by wymieniać. Herkulesa Poirot – za genialny umysł, Joanne Chmielewską (jako pisarkę i główną bohaterkę jej książek) – za humor i dystans do siebie, Harrego Pottera za odwagę, Oskarka – za wyobraźnię… mogłabym wiele postaci wymienić!

Ulubione książki
I to zaczynają się schody…
Pulpecja”, „Sprężyna” - M. Musierowicz
Oskar i Pani Róża” - Éric-Emmanuel Schmitt
Karty na stół” – A. Christie
Wszystko czerwone”, „Romans wszechczasów”, „Klin” – J. Chmielewska
Zaćmienie”, „Intruz” S. Mayer
 „Kula” - M. Crichton
Harry Potter i kamień filozoficzny” i wszystkie części – J. K. Rowling
 „Czas zabijania”, „Firma” - J. Grisham
„Mały książę” – A. de Saint-Exupéry
…I wiele innych :)

Ogólnie ulubionymi pisarzami są: J. Chmielewska, A. Christy, M. Musierowicz, M. Crichton i S. Mayer.




Taguję:




Troszkę prześwietlone zdjęcie - przepraszam!

Ps. Ale ciężko wraca się po długim weekendzie do pracy :/

5 komentarzy:

  1. Ja też w dzieciństwie lubiłam Musierowicz. A w szczególności Kłamczuchę :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. swego czasu uwielbiałam Musierowicz i miałam prawie wszystkie części Jeżycjady (teraz są gdzieś u rodziców)

    :)

    dziękuję za pamięć :* na taga już odpowiadałam: http://www.simplyawoman86.blogspot.co.uk/2012/04/tag-reading-is-cool.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo widzę kolejna fanka Harry'ego Pottera :D Czytam te książki od nowa i od nowa a ciągle się nimi jaram jak mała dziewczynka :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam pojęcia, czy wyświetla się powiadomienie o nowym komentarzu, ale nie chcę spamować pod innym postem.
    Jeżeli lubisz kryminały - serdecznie polecam Tess Gerritsen. Jest to moja ulubiona autorka, były lekarz sądowy, więc niektóre z opisów zbrodnie są... ciekawe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chętnie poczytam cos tej autorki :) Brzmi jak autorka w moim stylu :))
      dziękuję bardzo za polecenie!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...